REC2420416 |
Amb la música al cor i al cos. Educació emocional sistèmica a través de la música i el cos |
2016-2017 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
3/7/2017 - 5/7/2017 (20 hores) de 9:00h a 14:00h |
|
ESC Carles III |
|
av. de la Constitució, 64 (Sant Carles de la Ràpita)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Moviment de mestres de les Terres de l'Ebre
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
15/05/2017 - 25/06/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs s'adreça a mestres i professors que vulguin fer un procés de creixement personal, sabedors que sense aquest procés
personal no poden fer canvis substancials en la seva manera d'entendre l'educació i de fer les classes. La música i l'expressió corporal són el camí i l'excusa per treballar les emocions i ser més conscients de la importància que aquestes tenen en l'aprenentatge dels alumnes. El sistema educatiu actual està obrint-se poc a poc al treball de les competències, tenint present les diverses intel·ligències. Però malauradament, la base racional és encara tan forta que el cos i les emocions no tenen cabuda a les aules. Per altra part, és molt important tenir present que l'individu forma part de diferents sistemes (el més important, el familiar) i descobrir en nosaltres què és sistèmic així com canviar la mirada envers els altres és cabdal per saber quin és el nostre lloc com a persones i com a professionals de la docència. Si mestres i professors realitzem aquest treball personal i sistèmic, de ben segur que la nostra consciència farà que mirem alumnes i famílies amb bons ulls.
|
| |
Objectius |
- fer un treball emocional i de creixement personal amb enfoc sistèmic a través de la música i l'expressió corporal, sabent que sense aquest procés personal no es poden fer canvis substancials en la manera d'entendre l'educació, de fer les classes per poder mirar la realitat (alumnes i les seves famílies) d'una altra manera, més amorosa.
- diferenciar emocions primàries, emocions derivades i emocions secundàries, descobrint com aquestes darreres s'han enquistat en el relat personal.
- fer un treball de consciència corporal per descobrir i escoltar el que el cos parla abans de somatitzar emocions no transitades en forma de tensions i, fins i tot, malalties.
- fer un treball sobre el propi sistema familiar (genograma) fent conscients els nusos o assumptes sistèmics que encara perduren (en forma d'emoció heretada, patró o programa).
- fer un treball sobre els ordres de l'amor i de l'ajuda.
- prendre consciència de les qualitats que hem de desenvolupar com a educadors per ser líders dins l'aula.
- adonar-nos de la poca presència que cos i emocions tenen a l'aula i de la necessitat de tenir presents aquests per possibilitar que els alumnes estiguin realment disponibles per a l'aprenentatge.
|
| |
Continguts |
- La identitat. Qui sóc jo?
- Les arrels. D'on vinc? El sistema familiar (estudi del genograma, tot descobrint els nusos i dinàmiques ocultes)
- Els altres. Amb qui convisc? Diferència entre vincles i relacions.
- El futur. Cap a on vaig? Quin sentit té la meva vida? Les ales per fer realitat somnis i projectes.
- Aplicació a l'aula:
Adaptació de les activitats musicals i corporals als diferents nivells.
Creació de sessions, on cada professional equilibri els continguts propis de la matèria que imparteix amb les activitats musicals, emocionals i corporals.
|
| |
Observacions |
Matrícula socis 20€, no socis 40€
|
| |
Formador/a |
Crisitina Duran
|
| |
Avaluació |
Presentació del diari personal
Presentació de la línia de vida musical
Presentació de tres activitats adaptades a l'aula.
|
| |
Requisits de certificació |
80% d'assistència al curs.
Presentació de totes les tasques de manera satisfactòria.
En finalitzar el curs, l’alumnat haurà de contestar un qüestionari de satisfacció per tal de poder fer la valoració del mateix.
|
| |
E-mail |
mrp.terresebre@gmail.com
|
| |
|
|